onsdag 23 december 2009

Good grief

Okej, så, nu har jag arbetat i en hel termin. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå hur detta kan ha hänt. När jag tog min examen i juni tänkte jag inte ens på det faktum att nästa steg skulle vara att skaffa ett arbete. När jag sedan lyckades få den här anställningen förstod jag nog inte det helt heller. Att få ett jobb på dagens arbetsmarknad som gymnasielärare är inte helt lätt och att jag bara gick på två arbetsintervjuer och fick det andra jobbet är rätt otroligt. Jag sökte ffs bara nio jobb, vilket är väldigt lite. Men, jag lyckades och fick alltså ett jobb. Nu när jag har arbetat i ett halvår måste jag se tillbaka och utvärdera och jag kan egentligen bara konstatera en enda sak: att vara lärare är antagligen världens bästa jobb. En av mina elever frågade mig förra veckan varför man blev lärare, och jag kunde bara svara precis det jag konstaterande nyss: det är världens bästa jobb. Det är kanske också ett av de slitigaste jobben, men är none the less det bästa.

Nu är det jullov och jag sitter och chillar i min ensamhet. Niklas är på sitt nuvarande jobb och tjänar in lite brödföda och imorgon är det julafton. Livet är finemang. F-I-N-E-M-A-N-G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar